DIO I.
OPĆI UVJETI I ODREDBE ZA KORISNIKE
Naziv tvrtke: Swift Deal s.r.o.
Sjedište: Pri Rajčianke 2903/49, Žilina, 01001, Slovačka
PDV IDENTIFIKACIJSKI BROJ: SK2121259470
Registarski broj: 53092511
E-pošta: info@idealhouse.hr
Broj telefona: +40 753 453 335
Web stranica: idealhouse.bg
(u daljnjem tekstu “Prodavatelj”)
Preambula
Ovi opći uvjeti poslovanja (u daljnjem tekstu i „Opći uvjeti poslovanja za korisnike“) utvrđuju prava i obveze Prodavatelja i Kupca – potrošača (u daljnjem tekstu i „Kupac“ ili „Klijent“) koje proizlaze iz ugovora o prodaji, čiji je predmet kupnja i prodaja robe na web stranici e-trgovine Prodavatelja.
Članak I.
Opće odredbe
1.1 Uvjeti korištenja označavaju korisnika.
1.2 Korisnik u smislu ovih Općih uvjeta za korisnike prema čl. 2., slovo “a” Zakona o zaštiti potrošača br. 250/2007. je fizička osoba koja pri sklapanju i izvršavanju ugovora ne djeluje u okviru svoje komercijalne, poslovne, profesionalne ili radne djelatnosti.
1.3 Za sklapanje ugovora o kupoprodaji i za naknadno ispunjenje prava i obveza, Kupac, u svojstvu potrošača u smislu važećeg zakonodavstva, daje sljedeće osobne podatke: ime, prezime, poštansku adresu i adresu za naplatu, broj mobitela, kontaktnu adresu e-pošte.
1.4 Opći uvjeti za korisnike sastavni su dio ugovora o kupoprodaji. Ako prodavatelj i kupac sklope pisani ugovor o kupoprodaji u kojem su se dogovorili o uvjetima koji se razlikuju od ovih Općih uvjeta za korisnike, njihov ugovorni odnos tumačit će se u skladu s pisanim ugovorom o kupoprodaji.
Članak II.
Zaključak kupoprodajnog ugovora
2.1 Ugovor o kupoprodaji sklapa se obvezujućom potvrdom ili prihvaćanjem ponude Kupca za sklapanje ugovora o kupoprodaji od strane Prodavatelja u obliku ispunjenog obrasca za narudžbu poslanog s obvezom plaćanja na web stranici Prodavatelja (u daljnjem tekstu: „Narudžba“).
2.2 Prodavatelj obvezuje prihvaćanje ponude najkasnije u roku od 14 radnih dana nakon što Kupac pošalje Narudžbu. Obvezujuće prihvaćanje Ponude bit će izvršeno slanjem e-pošte o prihvaćanju Narudžbe na adresu e-pošte Kupca koju je Kupac naveo prilikom dovršetka Narudžbe. Prodavatelj će prihvatiti Narudžbu tek nakon što provjeri dostupnost Robe, primjenjive cijene i datum isporuke Robe koju je zatražio Kupac. Obvezno prihvaćanje ponude poslane e-poštom bit će označeno kao “Potvrda narudžbe”.
2.3. E-pošta Prodavatelja poslana na adresu e-pošte Kupca nakon slanja njegove narudžbe, označena kao “Obavijest o prihvaćanju narudžbe”, “Prihvat narudžbe”, “Prijedlog za izmjenu narudžbe” itd., nema učinak obvezujućeg prihvaćanja ponude, tj. sklapanja ugovora o prodaji, već je samo informativne prirode, npr. Ako prodavatelj pošalje kupcu prijedlog za izmjenu narudžbe prije sklapanja ugovora, tj. prije slanja obvezujućeg prihvata ponude, ugovor o prodaji u skladu s ovom ponudom može se sklopiti samo ako kupac prihvati izmijenjenu ponudu.
2.4 Obvezujući prihvat ponude ili narudžbe sadrži podatke posebno o: specifikaciji robe, predmetu ugovora o kupoprodaji, cijeni robe i/ili drugih usluga, vremenu isporuke robe, mjestu isporuke robe, cijeni, uvjetima, načinu i datumu isporuke robe itd.
Članak III.
Prava i obveze prodavatelja
3.1 Prodavatelj ima posebno sljedeće obveze:
ja nakon sklapanja ugovora, tj. nakon obvezujućeg prihvaćanja narudžbe, isporučiti robu Kupcu u dogovorenoj količini, kvaliteti i roku te je zapakirati ili opremiti za prijevoz na način potreban za njezino očuvanje i zaštitu,
ii. osigurati da je predmetna roba u skladu s važećim zakonodavstvom Slovačke Republike,
iii. dostaviti Kupcu (u elektroničkom ili fizičkom obliku) sve dokumente potrebne za prihvaćanje i korištenje robe, kao i ostale dokumente propisane važećim zakonom (priručnici na slovačkom jeziku, porezni dokument).
3.2 Prodavatelj ima pravo na ispravnu i pravovremenu uplatu kupoprodajne cijene od strane Kupca za naručenu Robu.
3.3 Prilikom osobnog preuzimanja robe, Prodavatelj ima pravo provjeriti identitet Kupca ili osobe ovlaštene za preuzimanje robe ili slanjem elektroničke poruke kojom se potvrđuje prihvaćanje narudžbe identificirati Kupca, tj. je li roba doista isporučena osobi koja je sklopila ugovor o prodaji na daljinu.
Članak IV.
Prava i obveze kupca
4.1 Kupac ima posebno sljedeće obveze:
ja platiti Prodavatelju dogovorenu kupoprodajnu cijenu, uključujući troškove dostave robe,
ii. prihvatiti naručenu ili plaćenu robu,
iii. potvrditi primitak robe svojim potpisom ili potpisom osobe koju je on ovlastio.
4.2 Kupac ima pravo na isporuku robe u količini, kvaliteti, datumu i mjestu dogovorenom između stranaka u obvezujućem prihvaćanju narudžbe.
Članak V.
Uvjeti isporuke i plaćanja
5.1 Prodavatelj isporučuje Robu u skladu s prikazanim uzorcima, katalozima, tipskim listovima i popisima uzoraka objavljenim na web stranici e-trgovine Prodavatelja.
5.2 Prodavatelj se obvezuje isporučiti robu koja je predmet sklopljenog ugovora u roku od 30 radnih dana putem prijevoznika. Artikli na zalihi obično se predaju prijevozniku u roku od 2 radna dana, a zatim se dostavljaju kupcu u roku od 2 radna dana. U slučaju nepredviđenih okolnosti ili tehničkih komplikacija, rok isporuke može se produžiti. Prodavatelj je dužan odmah obavijestiti kupca putem e-pošte, telefona ili SMS-a.
5.3 Kupac je dužan primiti robu na mjestu navedenom u narudžbi Kupca, osim ako se stranke nisu drugačije dogovorile. Ako Kupac ne primi robu u roku od 3 radna dana nakon isteka roka navedenog u sklopljenom ugovoru o kupoprodaji, bez prethodnog pisanog odustajanja od ugovora, Prodavatelj ima pravo zahtijevati naknadu pretrpljene štete u visini stvarnih troškova pokušaja neuspješne isporuke narudžbe, sukladno čl. 420. Građanskog zakonika. Nakon 3 radna dana od dana kada je kupac bio dužan preuzeti robu, prodavatelj ima pravo odustati od ugovora o prodaji i prodati robu trećoj osobi. Ako kupac ne preuzme robu prilikom prve isporuke, unatoč tome što je prethodno dokazivo obaviješten o mjestu i vremenu isporuke, te zatraži novu isporuku robe, kupac je dužan platiti troškove nove isporuke robe, uz cijenu robe i poštarinu, plaćanjem unaprijed bankovnim prijenosom.
5.4 Ako Prodavatelj organizira prijevoz robe do Kupca na mjesto koje je Kupac odredio u Ugovoru o kupoprodaji, a Kupac je unaprijed na dokaziv način obaviješten o mjestu i vremenu, Kupac je dužan osobno preuzeti robu ili osigurati preuzimanje robe od strane osobe koju je Kupac ovlastio za preuzimanje robe navedene u Ugovoru o kupoprodaji u njegovoj odsutnosti, te potpisati zapisnik o primopredaji. Treća osoba ovlaštena za preuzimanje robe navedene u Ugovoru o kupoprodaji dužna je prodavatelju ili prijevozniku dati pisanu punomoć. Roba se smatra prihvaćenom u smislu članka 10.2 ovih Uvjeta i odredbi.
5.5 Kupac je dužan odmah nakon isporuke pregledati robu i njezinu ambalažu u prisutnosti prijevoznika. Ako kupac utvrdi da je roba ili njezina ambalaža mehanički oštećena, dužan je o tome obavijestiti prijevoznika. Ako kupac prilikom primitka otkrije oštećenje robe ili njezine ambalaže, dužan je odmah po primitku robe sastaviti zapisnik o opsegu i prirodi oštećenja robe (izvješće o šteti), čiju točnost potvrđuje prijevoznik. Na temelju tako sastavljenog i prodavatelju dostavljenog izvješća, prodavatelj može, nakon što je s prijevoznikom riješio zahtjev za naknadu štete, prihvatiti robu, popraviti štetu i, u slučaju nepopravljivih nedostataka na robi, isporučiti kupcu novu robu ili postupiti na drugi zakonit način.
5.6 Kupac ima pravo odustati od ugovora o kupoprodaji ako Prodavatelj ne isporuči robu u roku navedenom u stavku 5.2 Općih uvjeta poslovanja za potrošače, te je Prodavatelj dužan vratiti Kupcu već plaćenu kupovnu cijenu.
5.7 Kupac može platiti kupovnu cijenu na način odabran u narudžbi, između sljedećih opcija: Plaćanje bankovnim prijenosom ili uplatom na račun Prodavatelja, pouzećem ili kreditnom karticom.
5.8 Ako Kupac ne primi Robu u skladu s klauzulom 5.3 ovih Općih uvjeta za potrošače, Prodavatelj ima pravo naplatiti Kupcu naknadu za skladištenje u iznosu od 5 EUR za svaki dan skladištenja, osim ako nije drugačije dogovoreno. To ne utječe na pravo Prodavatelja da od Kupca traži naknadu štete uzrokovane Kupčevim kašnjenjem u preuzimanju Robe u skladu s klauzulom 5.3. ovih Općih uvjeta i odredbi za korisnike.
5.9 Kupac može platiti Robu samo na način koji dopušta Prodavatelj, i to pouzećem, bankovnim prijenosom i plaćanjem kreditnom karticom.
Članak VI.
Kupovna cijena
6.1 Kupac se obvezuje platiti Prodavatelju kupoprodajnu cijenu Robe dogovorenu u Ugovoru o kupnji, uključujući troškove dostave Robe (u daljnjem tekstu „Kupovna cijena“), u obliku bankovnog transfera ili pologa na račun Prodavatelja, gotovinske uplate, gotovinske uplate na mjestu isporuke Robe ili online plaćanja karticama putem Besteron platnog portala navedenog u obvezujućem prihvaćanju narudžbe.
2 Ako Kupac plati Prodavatelju Kupovnu cijenu bankovnim prijenosom ili uplatom na račun Prodavatelja, datumom plaćanja smatrat će se datum na koji je Kupovna cijena u cijelosti poslana Prodavatelju.
6.3 Kupac je dužan platiti kupoprodajnu cijenu za naručenu robu u roku navedenom u sklopljenom ugovoru o kupoprodaji, a najkasnije prilikom isporuke robe.
6.4 Ako Kupac plati Prodavatelju kupoprodajnu cijenu za naručenu robu u skladu sa sklopljenim ugovorom o kupnji, Kupac može odustati od ugovora o kupnji i zatražiti povrat kupoprodajne cijene samo u skladu s važećim zakonodavstvom Slovačke Republike.
Članak VII.
Stjecanje vlasništva i prijenos rizika od oštećenja robe
7.1 Vlasništvo nad naručenom robom prelazi na kupca preuzimanjem robe na mjestu isporuke navedenom u narudžbi kupca.
7.2. Rizik pogoršanja kvalitete robe koja je predmet sklopljenog ugovora o kupoprodaji prelazi na kupca kada primi robu od prodavatelja ili od osobe koju je on ovlastio.
Članak VIII.
Postupak reklamacije (odgovornost za nedostatke, jamstvo, reklamacije)
8.1 Prodavatelj je odgovoran za nedostatke Robe i Kupac mora odmah podnijeti zahtjev Prodavatelju u skladu s ovim Pravilnikom o reklamacijama.
8.2 Ovi Uvjeti zaštite potrošača primjenjuju se na rješavanje pritužbi.
8.3 Ovaj Pravilnik o reklamacijama primjenjuje se na robu koja je predmet ugovora sklopljenog putem e-trgovine na web stranici e-trgovine Prodavatelja.
8.4 Tijekom jamstvenog roka, Kupac ima pravo na besplatan popravak kvara uz predočenje Robe, uključujući pribor, dokumentaciju i upute, zajedno s jamstvenim listom ili dokazom o kupnji.
8.5 Prodavatelj razmatra pritužbe u roku od radnih dana, telefonom ili pisanim putem. U e-poruci Kupac mora navesti točnu vrstu i opseg nedostataka Robe. Postupak za reklamacije u vezi s robom koja se objektivno može isporučiti Prodavatelju započinje danom kada su ispunjeni svi sljedeći uvjeti:
ja pružanje informacija za podnošenje pritužbe,
ii. isporuka tražene robe,
iii. pružanje dokaza o kupnji.
Ako Kupac dostavlja pošiljku poštom, Prodavatelj preporučuje da Kupac organizira prijevoz robe. Roba poslana dostavom ne prihvaća se od strane Prodavatelja. Prodavatelj preporučuje pravilno pakiranje robe kako bi se spriječila oštećenja tijekom transporta. Početak postupka podnošenja zahtjeva ujedno je i datum podnošenja zahtjeva.
8.6 Kupac može podnijeti pritužbu na bilo kojoj lokaciji Prodavatelja gdje se primaju pritužbe na prodanu robu ili kod ovlaštene osobe. Određena osoba može riješiti reklamaciju samo predajom popravljenog proizvoda, u suprotnom će reklamacija biti proslijeđena Prodavatelju na rješavanje. Zaposlenik ovlašten za rješavanje potraživanja mora biti prisutan u poduzeću i u prostorijama ovlaštene osobe tijekom radnog vremena.
8.7 Prodavatelj ili Ovlaštena osoba dužna je Kupcu dostaviti potvrdu o reklamaciji u obliku e-mail poruke ili drugog pisanog oblika, u kojoj Kupac mora navesti točne nedostatke Proizvoda. Prodavatelj je dužan obavijestiti Kupca o njegovim pravima iz čl. 622 i čl. 623. Građanskog zakonika. Ako je reklamacija podnesena putem sredstava komunikacije na daljinu, Prodavatelj je dužan Kupcu odmah poslati potvrdu o reklamaciji; ako nije moguće odmah poslati potvrdu, mora se poslati bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije zajedno s dokazom o pritužbi; Potvrda o reklamaciji ne mora se slati ako Kupac ima mogućnost dokazati reklamaciju na drugi način.
8.9 Ако Купувачът е направил рекламация на Стоките 12 месеца след сключването на договора за продажба и Продавачът я е отхвърлил, лицето, което е удовлетворило рекламацията, е длъжно да посочи в документа за удовлетворяване на рекламацията на кого Купувачът може да изпрати Стоките за професионална оценка. Ако Купувачът изпрати стоките за еvještačenja osobe navedene i zabilježene u dokumentu o rješavanju reklamacije, troškove vještačenja robe, kao i sve ostale razumno nastale troškove razumno nastale u vezi s tim, snosi Prodavatelj, bez obzira na ishod vještačenja. Ako Kupac stručnim pregledom dokaže odgovornost Prodavatelja za reklamirani nedostatak robe, Kupac može ponoviti svoj zahtjev; Jamstveni rok ne istječe za vrijeme stručnog pregleda robe. Prodavatelj je dužan nadoknaditi kupcu, u roku od 14 dana od dana ponovljene reklamacije, sve troškove nastale stručnom procjenom robe, kao i sve razumno nastale troškove povezane s tim. Ponovno potvrđeni zahtjev ne može se odbaciti.
8.10. Kupac posebno nema pravo tražiti jamstvo od prodavatelja:
nepredočenje platnog dokumenta, otpremnice ili jamstvenog lista te pribora za robu,
istekom jamstvenog roka za robu,
mehanička oštećenja robe uzrokovana od strane kupca,
korištenje robe u uvjetima suprotnim uputama za uporabu robe,
nepravilno rukovanje, korištenje ili nemarno postupanje s Robom,
neprofesionalno rukovanje Robom od strane neovlaštene osobe,
normalno trošenje Robe (ili bilo kojeg njezina dijela) uzrokovano korištenjem Robe.
8.11. Prodavatelj je dužan razmotriti pritužbu i prekinuti postupak pritužbe na jedan od sljedećih načina:
predajom popravljene robe,
zamjenom robe,
povratom kupovne cijene robe (povrat je moguć na isti način kao da
na isti način kao što je izvršeno plaćanje)
plaćanjem razumnog sniženja cijene robe,
pisanim pozivom za prihvaćanje izvršenja koje je odredio prodavatelj,
obrazloženo odbijanje zahtjeva za povrat robe.
8.12 Prodavatelj je dužan izdati Kupcu potvrdu prilikom podnošenja reklamacije. Ako je reklamacija podnesena putem sredstava komunikacije na daljinu, Prodavatelj je dužan odmah proslijediti potvrdu reklamacije Kupcu. Ako nije moguće odmah poslati potvrdu, mora se poslati bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije zajedno s dokazom o zahtjevu. Potvrda o pritužbi ne mora se dostaviti ako Kupac ima mogućnost dokazati pritužbu na drugi način. Prodavatelj je dužan izdati pisani dokaz o reklamaciji u roku od najviše 30 dana od datuma podnošenja reklamacije.
8.13. Jamstveni rok iznosi 24 mjeseca (osim ako za posebne slučajeve nije određen drugi jamstveni rok) i počinje teći od dana primitka robe od strane Kupca.
8.14. Jamstveni rok se produžuje za razdoblje u kojem Kupac nije mogao koristiti robu zbog jamstvenog popravka robe.
8.15. U slučaju zamjene robe novom, jamstveni rok ponovno počinje teći od dana primitka nove robe, ali samo za novu robu. U tom slučaju kupac će dobiti potvrdu s naznačenom zamijenjenom robom.
8.16 Popravci u jamstvenom roku u slučaju nastanka jamstvenog zahtjeva su besplatni.
8.17. U slučaju kvara koji se može popraviti, kupac ima pravo da se isti popravi besplatno, brzo i na odgovarajući način. Prodavatelj je dužan otkloniti nedostatak bez nepotrebnog odgađanja.
8.18. Kupac može, umjesto uklanjanja nedostatka, zahtijevati zamjenu robe ili, ako nedostatak utječe samo na dio robe, zamjenu tog dijela. Prodavatelj može riješiti reklamaciju na ovaj način samo ako ne snosi nesrazmjerne troškove u odnosu na cijenu robe ili ozbiljnost nedostatka.
8.19. Prodavatelj uvijek može zamijeniti neispravnu robu ispravnom umjesto uklanjanja nedostatka, ako to ne uzrokuje ozbiljne neugodnosti kupcu.
8.20. Ako roba ima nedostatak koji se ne može ukloniti i koji sprječava pravilnu upotrebu robe kao robe bez nedostataka, kupac ima pravo na zamjenu robe ili ima pravo odustati od ugovora. Kupac ima isto pravo ako se nedostaci mogu popraviti, ali kupac ne može pravilno koristiti robu jer se nedostatak ponovno pojavio nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka.
8.21. Ako postoje drugi nepopravljivi nedostaci, kupac ima pravo na razumno sniženje cijene robe.
8.22. Razmatranje pritužbi odnosi se samo na nedostatke i nedostatke koje je kupac opisao u obrascu za pritužbu.
8.23. Ako prodavatelj riješi reklamaciju odbijanjem reklamacije s obrazloženjem, a kupac smatra da nedostatak na robi i dalje postoji i nije uklonjen, kupac može ostvariti svoje pravo zahtijevati uklanjanje nedostatka na robi putem sudskog postupka.
8.24. Nije moguće zamijeniti Robu za drugu Robu ako veličina, oblik, vrsta itd. ne zadovoljavaju zahtjeve Kupca.
Članak IX.
Pravila o privatnosti
9.1 Prodavatelj je poduzeo odgovarajuće tehničke, organizacijske i kadrovske mjere primjerene načinu na koji se obrađuju osobni podaci, uzimajući u obzir posebno primjenjiva tehnička sredstva, povjerljivost i važnost obrađenih osobnih podataka, kao i stupanj mogućih rizika koji mogu utjecati na sigurnost ili funkcionalnost njegovih IT sustava u smislu Zakona br. 18/2018 o zaštiti osobnih podataka i Uredbe GDPR, u skladu s pravilima navedenima na stranici „Politika zaštite osobnih podataka“.
Članak X.
Raskid ugovora o kupoprodaji
10.1 Kupac ima pravo odustati od sklopljenog ugovora o kupnji i prodaji u roku od 14 dana, bez navođenja razloga, pod uvjetima navedenima u Zakonu br. 102/2014 o zaštiti potrošača u vezi s prodajom robe ili pružanjem usluga u ugovoru sklopljenom na daljinu ili ugovoru sklopljenom izvan prostorija prodavatelja, te o izmjeni i dopuni određenih zakona (u daljnjem tekstu: „Zakon o zaštiti potrošača u vezi s prodajom robe“). Tijekom tog razdoblja kupac ima pravo raspakirati i isprobati robu na način sličan onome uobičajenom prilikom kupnje u tradicionalnoj trgovini. Korištenje robe i njezin naknadni povrat prodavatelju ne mogu se smatrati testiranjem. Kupac također može odustati od ugovora, čiji je predmet isporuka robe, prije početka roka za odustanak.
10.2 Rok za odustajanje od kupnje ističe 14 dana od dana primitka robe. Roba se smatra primljenom.
kada kupac ili treća strana koju je odredio kupac preuzme robu; ili
kada kupac ili treća strana koju odredi kupac primi robu koja je posljednja isporučena (ako se roba koju je kupac naručio u jednoj narudžbi isporučuje odvojeno); ili
kada kupac ili treća strana koju je odredio kupac prihvati posljednji dio ili jedinicu (ako se roba isporučuje u više dijelova ili jedinica); ili
kada kupac ili treća strana koju odredi kupac prihvati isporuku prve isporučene robe (ako se roba isporučuje više puta tijekom određenog vremenskog razdoblja).
10.3 Kupac može otkazati Ugovor pisanim putem Prodavatelju putem propisno ispunjenog i potpisanog obrasca za otkazivanje.
poslano poštom na adresu Prodavatelja; ili
dokazano da je isporučeno Prodavatelju.
10.4 Rok za odustanak od ugovora ostaje u veljači ako Kupac pošalje ili dostavi Prodavatelju uredno ispunjen i potpisan Primjerak obrasca za odustanak od ugovora prije isteka roka za odustanak od ugovora. Uredno ispunjen i potpisan obrazac za otkazivanje modela mora sadržavati barem sljedeće podatke:
točnu specifikaciju robe,
datum narudžbe,
puno ime/imena korisnika/korisnica,
adresa korisnika/korisnika,
potpis korisnika/korisnika.
10.5 U slučaju odustajanja od ugovora, Prodavatelj će vratiti Kupcu sve uplate koje je izvršio u vezi sa sklapanjem ugovora, a posebno kupovnu cijenu, uključujući troškove dostave robe Kupcu. Prodavatelj nije obvezan nadoknaditi dodatne troškove ako je Kupac odabrao način dostave koji nije najjeftiniji uobičajeni način dostave koji nudi Prodavatelj. Uplate će biti vraćene Kupcu bez nepotrebnog odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je Prodavatelj primio ispunjeni obrazac za odustajanje od ugovora. Povrat novca bit će izvršen istim načinom plaćanja kojim ga je Kupac platio, osim ako se Kupac izričito nije složio s drugim načinom plaćanja, i to bez ikakvih dodatnih naknada. Plaćanje za kupljenu robu bit će izvršeno Kupcu tek nakon dostave vraćene robe natrag na adresu Prodavatelja ili uz predočenje dokumenta kojim se dokazuje da je roba poslana natrag, ovisno o tome koji se od ta dva događaja dogodi ranije.
10.6 Kupac je dužan poslati Robu zajedno s priborom, kao što su upute, jamstveni list ili dokaz o plaćanju, natrag na adresu Prodavatelja ili je fizički dostaviti na adresu Prodavatelja u roku od 14 dana od dana predaje ispravno ispunjenog i potpisanog obrasca za odustajanje od kupnje u pošti ili osobne predaje Prodavatelju. Rok se smatra ispunjenim ako kupac pošalje robu natrag prije isteka roka od 14 dana. Ako Kupac šalje robu poštom, Prodavatelj preporučuje da roba bude osigurana. Roba mora biti odgovarajuće zapakirana kako bi se spriječila oštećenja tijekom transporta. Prodavatelj ne prima pošiljke s plaćanjem pouzećem.
10.7 Izravne troškove povrata robe snosi Kupac.
10.8 Kupac je odgovoran za svako smanjenje vrijednosti Robe koje je rezultat rukovanja Robom na način koji nije potreban za utvrđivanje prirode, karakteristika i funkcionalnosti Robe. 10.9 Ako Kupac odustane od ugovora i preda Prodavatelju Robu koja je korištena i oštećena ili nepotpuna, Prodavatelj ima pravo od Kupca primiti naknadu u visini troškova popravka Robe i vraćanja u prvobitno stanje ili Prodavatelj ima pravo primiti naknadu od Kupca. Ako Kupac ne plati naknadu dobrovoljno, Prodavatelj ima pravo podnijeti zahtjev protiv Kupca za naknadu pretrpljene štete pred nadležnim sudom.
10.9 Ako Kupac odustane od Ugovora, svaki dodatni ugovor vezan uz Ugovor od kojeg je Kupac odustao bit će od početka raskinut.
10.10 Ako Kupac ne ispuni bilo koju od svojih obveza iz ovog članka X, odustajanje od Ugovora o kupoprodaji neće biti valjano i učinkovito te Prodavatelj neće biti obvezan vratiti bilo kakve dokazane uplate izvršene u korist Kupca; U takvom slučaju Prodavatelj ima pravo na povrat troškova slanja Robe natrag Kupcu.
10.11 Kupac snosi teret dokazivanja da je pravo na odustanak od kupnje iskorišteno.
10.12 Kupac ne može odustati od ugovora čiji je predmet
prodaju robe čija cijena ovisi o fluktuacijama cijena na financijskom tržištu, koje su izvan kontrole Prodavatelja i koje se mogu dogoditi tijekom roka za odustajanje od ugovora,
prodaja robe izrađene prema posebnim zahtjevima potrošača, robe izrađene po narudžbi ili robe posebno namijenjene jednom potrošaču
prodaja robe koja je podložna brzom kvarenju ili je lako pokvarljiva,
prodaja robe u zaštitnoj ambalaži koja se ne može vratiti iz zdravstvenih ili higijenskih razloga i čija je zaštitna ambalaža potrgana nakon isporuke,
prodaja robe koja se zbog svoje prirode može nerazdvojno pomiješati s drugom robom nakon isporuke
prodaja alkoholnih pića čija je cijena dogovorena u trenutku sklapanja ugovora, čija se isporuka može izvršiti najranije nakon 30 dana i čija cijena ovisi o razvoju tržišnih cijena, na koje prodavatelj ne može utjecati
obavljanje hitnih popravaka ili aktivnosti održavanja koje je potrošač izričito zatražio od prodavatelja; ovo se ne odnosi na ugovore o uslugama i ugovore o prodaji robe, osim rezervnih dijelova, potrebne za obavljanje popravaka ili održavanja, ako su sklopljeni tijekom posjeta prodavatelja potrošaču, a potrošač nije unaprijed naručio te usluge ili robu
prodaja zvučnih snimaka, vizualnih snimaka, fonograma ili računalnih programa koji se prodaju u zaštitnom pakiranju, kada je potrošač otvorio to pakiranje,
prodaja periodičnih publikacija, osim prodaje na temelju ugovora o pretplati, i prodaja knjiga koje nisu isporučene u zaštitnoj ambalaži,
pružanje smještaja koji nije stanovanje, prijevoz robe, najam automobila, pružanje ugostiteljskih usluga ili pružanje usluga povezanih sa zabavnim aktivnostima, pri čemu se prodavatelj obvezuje pružiti te usluge u dogovoreno vrijeme ili unutar dogovorenog roka,
pružanje elektroničkog sadržaja koji nije na opipljivom mediju, kada je pružanje elektroničkog sadržaja započelo uz izričitu suglasnost potrošača, a potrošač je izjavio da je propisno obaviješten da izražavanje takve suglasnosti rezultira gubitkom prava na jednostrani raskid ugovora.
10.13. Prodavatelj ima pravo odustati od ugovora o kupoprodaji u slučaju nemogućnosti ispunjenja ugovora o kupoprodaji u skladu s § 575 i dalje. Građanski zakonik. Nemogućnošću ispunjenja mogu se smatrati slučajevi poput iscrpljivanja zaliha proizvođača, nedostatka robe od proizvođača ili ako je proizvođač, uvoznik ili dobavljač robe dogovorene u Ugovoru o kupnji prestao s proizvodnjom ili izvršio tako ozbiljne promjene da je to onemogućilo ispunjenje obveza Prodavatelja prema Ugovoru o kupnji ili zbog više sile, ili ako čak i uz sve napore koji se mogu pravedno zahtijevati od Prodavatelja, Prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti robu Kupcu u roku ili po cijeni navedenoj u ovim Uvjetima za potrošače itd. Prodavatelj je dužan obavijestiti Kupca o toj činjenici i vratiti već plaćenu cijenu za robu, dogovorenu u kupoprodajnom ugovoru, u roku od 14 dana od obavijesti o odustajanju od ugovora, na način na koji je Kupac platio cijenu, osim ako se stranke nisu drugačije dogovorile. Prodavatelj također ima pravo odustati od ugovora o prodaji ako kupac nije primio robu u roku od 3 radna dana od dana kada je kupac bio dužan primiti robu.
Članak XI.
Alternativno rješavanje sporova
11.1 Kupac – potrošač ima pravo obratiti se prodavatelju sa zahtjevom za odštetu ako je nezadovoljan načinom na koji je prodavatelj rješavao njegovu pritužbu ili ako smatra da je prodavatelj povrijedio njegova prava. 11.2 Kupac – potrošač ima pravo podnijeti prijedlog za pokretanje alternativnog rješavanja sporova (u daljnjem tekstu: „prijedlog“) tijelu za alternativno rješavanje sporova ako je prodavatelj negativno odgovorio na zahtjev iz prethodne rečenice ili nije odgovorio na zahtjev u roku od 30 dana od dana slanja prijedloga. Tijela za alternativno rješavanje sporova su ovlaštena tijela i pravne osobe u smislu članka 3. Zakona br. 391/2015 Zb. za alternativno rješavanje sporova, na primjer, Slovački trgovinski inspektorat, budući da Kupac – potrošač ima pravo odabrati tijelo za alternativno rješavanje sporova kojem će se obratiti.
11.2. Kupac – potrošač, prilikom podnošenja ponude, treba postupiti u skladu s § 12. Zakona br. 391/2015 Zb. za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. Alternativno rješavanje sporova može se koristiti za rješavanje spora između Kupca – potrošača i Prodavatelja koji proizlazi iz ili je u vezi s potrošačkim ugovorom. Vrijednost spora koji se rješava putem ARS-a mora prelaziti 20 EUR. Subjekt ARS-a može naplatiti Kupcu – potrošaču naknadu za pokretanje ARS-a; Ova naknada ne može biti veća od 5 eura, uključujući porez na dodanu vrijednost. Subjekt za ARS može zatražiti plaćanje naknade najranije u trenutku slanja obavijesti o pokretanju ARS-a.
11.3 Kupac-potrošač ima pravo koristiti Platformu za online rješavanje sporova (u daljnjem tekstu: „ORS“) za rješavanje svojih sporova na jeziku po svom izboru. Kupac-potrošač može koristiti platformu za alternativno rješavanje sporova putem interneta (ODR), koja je dostupna na mrežnoj stranici: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Prilikom podnošenja pritužbe na ODR platformu, potrošač-kupac ispunjava elektronički obrazac za pritužbu. Informacije koje dostavite moraju biti dovoljne za identifikaciju relevantnog online subjekta za ARS. Kupac-potrošač može priložiti dokumente kojima potkrepljuje svoju pritužbu.
Članak XII.
Završne odredbe
12.1 Ako je ugovor o kupoprodaji sklopljen u pisanom obliku, svaka izmjena ugovora mora biti u pisanom obliku.
12.2 Komunikacija između stranaka odvijat će se prvenstveno u obliku elektroničkih poruka ili pisama.
12.3 Ugovorni odnosi koji nisu uređeni ovim Uvjetima za potrošače uređeni su relevantnim odredbama Građanskog zakonika, Zakona br. 250/2007 o zaštiti potrošača, Zakona br. 102/2014 o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija Prodavatelja te o izmjenama i dopunama određenih zakona, Zakona br. 22/2004 o elektroničkoj trgovini i drugih regulatornih akata koji uređuju odnose između Prodavatelja i Potrošača.
12.4 Ako Kupac izričito pristane na ove Opće uvjete za korisnike i podnese obvezujuću narudžbu, sklopljeni ugovor o kupoprodaji podliježe ovim Općim uvjetima za korisnike, osim ako se stranke ne dogovore drugačije.
12.5 Prodavatelj prodaje Robu samo krajnjim korisnicima (pojedinacima – osobama koje nisu trgovci). Ako ste zainteresirani za kupnju Robe od trgovaca, molimo kontaktirajte Prodavatelja s upitom putem e-pošte na info@idealhouse.hr.
U Žilini, 11.12.2020.